Základné zmluvné podmienky:
Účtovné služby vykonávame na základe riadne uzatvorenej Zmluvy o poskytovaní účtovných služieb podľa §269 ods. 2 Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
I. Predmet zmluvy je definovaný nasledovne:
- Dodávateľ zabezpečí vedenie účtovníctva a mzdovej agendy odberateľa v súlade so zákonom o účtovníctve a inými platnými zákonmi a predpismi Slovenskej republiky. Pri určení spôsobu vedenia účtovníctva dodávateľ nie je viazaný pokynmi odberateľa a pri svojej práci postupuje samostatne.
- Vedenie účtovníctva bude pozostávať najmä z nasledujúcich činností:
- zatriedenie, kontrola a spracovanie účtovných dokladov (prijaté a vystavené faktúry, interné doklady, pokladničné doklady, bankové výpisy, cestovné príkazy a pod.);
- spracovanie účtovníctva v súlade so Zákonom č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (účtovný denník a hlavná kniha);
- saldokonto záväzkov a pohľadávok;
- vzájomné započítanie záväzkov a pohľadávok;
- kontrola a zaúčtovanie cestovných príkazov;
- vedenie mzdovej agendy – výpočet miezd, účtovanie miezd, vypracovanie mesačných výkazov a zabezpečenie fyzickej aj elektronickej komunikácie s poisťovňami
- mesačné/štvrťročné/polročné účtovné zostavy, ako napr. účtovný denník, hlavná kniha, prehľad nákladov a výnosov, evidencia záväzkov a pohľadávok (podľa potrieb a požiadaviek odberateľa),
- vypracovanie daňového priznania podľa §78 Zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov za spoločnosť ako celok;
- vypracovanie kontrolného výkazu podľa §78a Zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov za spoločnosť ako celok;
- vypracovanie súhrnného výkazu podľa §80 Zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov za spoločnosť ako celok;
- evidencia majetku, odpisov, zúčtovanie odpisov, evidencia vyradeného majetku;
- príprava podkladov k inventarizácii majetku a záväzkov;
- vypracovanie ročnej účtovnej závierky, resp. priebežnej alebo mimoriadnej účtovnej závierky (len v prípade požiadania odberateľa) v predpísanej forme;
- vypracovanie a podanie (po schválení odberateľom) daňového priznania na daň z príjmu podľa zákona 595/2003 Z.z. o dani z príjmov
- Predmetom činnosti dodávateľa nie sú nasledujúce činnosti, ktoré si odberateľ zabezpečí na vlastné náklady:
- styk s bankou
- vedenie skladovej evidencie;
- vedenie evidencie prevádzky motorových vozidiel;
- vypracovanie obchodných zmlúv;
- právne poradenstvo;
- daňové poradenstvo;
- audit.
II. Doba platnosti, miesto plnenia a výpovedná lehota
- Účtovné služby podľa tejto zmluvy budú poskytované od ………………… na dobu neurčitú.
- Dodávateľ bude plniť predmet tejto zmluvy v súlade s požiadavkou odberateľa špecifikovanou v Prílohe č. 1 – Dotazník rozsahu a periodicity výkonu účtovných služieb. Túto činnosť bude dodávateľ vykonávať vo svojom sídle definovanom v záhlaví Zmluvy.
- Zmluvný vzťah založený touto zmluvou možno zrušiť dohodou zmluvných strán, výpoveďou alebo z iných zákonom stanovených dôvodov. Výpovedná lehota je 1 mesačná a začína plynúť od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede. Počas výpovednej lehoty dodávateľ riadne plní predmet zmluvy podľa čl. I tejto zmluvy a po uzavretí príslušného mesiaca odovzdá agendu. Podmienkou pre vydanie agendy sú uhradené všetky pohľadávky dodávateľa plynúce z tejto zmluvy.
- Dodávateľ je oprávnený vypovedať zmluvu okamžite, ak odberateľ neposkytuje súčinnosť podľa bodu 1 čl. IV tejto zmluvy alebo viac ako jeden mesiac mešká s platením faktúry za poskytované služby.
- Odberateľ je oprávnený vypovedať zmluvu okamžite, ak dodávateľ hrubo porušuje alebo zanedbáva svoje povinnosti podľa tejto zmluvy.
III. Cena poskytovaných služieb
- Cena poskytovaných služieb je účtovaná podľa cenníka dodávateľa platného v čase dodania služby. Cenník účtovných služieb je uvedený v prílohe č. 2 a tvorí neoddeliteľnú súčasť zmluvy. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu cien minimálne 1 x za rok a to najme z titulu vývoja medziročnej inflácie, nárastu mzdových nákladov alebo iných technologicko – legislatívnych zmien.
- Cena poskytnutých služieb bude fakturovaná odberateľovi po spracovaní účtovných dokladov a ich riadnom zaúčtovaní. Splatnosť faktúry je 7 dní. Faktúry budú zasielané odberateľovi e-mailom na adresu: …………………………………….
IV. Práva a povinností zmluvných strán
- Dodávateľ je povinný poskytovať služby v súlade s príslušnými platnými právnymi predpismi riadne a včas, pričom ich plnenie je podmienené poskytnutím potrebnej súčinnosti zo strany odberateľa, najmä včasným poskytnutím všetkých potrebných podkladov a dokladov (prijaté a vystavené faktúry, pokladničné doklady, bankové výpisy, skladová evidencia, mzdové doklady, evidencia prevádzky motorových vozidiel, cestovné príkazy a pod.) a tiež informácií o spoločnosti (registrácie, obchodné zmluvy, interné smernice a pod.).
- Dodávateľ sa zaväzuje vykonať mesačnú uzávierku do 25.-tého/posl. dňa nasledujúceho mesiaca, za podmienky, že odberateľ doručí účtovnú dokumentáciu za sledované účtovné obdobie (mesiac/štvrťrok, rok) najneskôr do 15. dňa nasledujúceho mesiaca. Potvrdenie o komplétnosti predloženej dokumentácie potvrdí odberateľ podpisom na preberacom protokole v prípade osobného doručenia. Pri doručení poštou alebo elektronický sa má zato, že doručená zásielka je doručená jednorázovo a pri jej doručení je komplétna a úplna. Za komplétnosť a úplnosť účtovnej dokumentácie zodpovedá odberateľ.
- Dodávateľ je povinný zaobchádzať s každou obdržanou informáciou ako s dôvernou a zachovávať mlčanlivosť o týchto dôverných informáciách, táto povinnosť trvá aj po ukončení vzájomného zmluvného vzťahu.
- Dodávateľ sa zaväzuje nezaobstarávať si kópie softvéru odberateľa vo vlastníctve odberateľa ani žiadnych dát a dokladov týkajúcich sa odberateľa.
- Dodávateľ zodpovedá za škody spôsobené úmyselným porušením alebo hrubým zanedbaním povinností podľa tejto zmluvy. Náhrada škody sa určuje podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka.
- Dodávateľ nezodpovedá za prípadný vznik škody v dôsledku oneskoreného spracovania dokladov alebo oneskoreného odovzdania priznaní/výkazov, ak odberateľ je v omeškaní s poskytnutím potrebnej súčinnosti podľa bodu 1 tohto článku zmluvy.
- V prípade, že účtovné a iné doklady odberateľa budú vykazovať nedostatky týkajúce sa ich obsahu alebo formy z hľadiska zákona o účtovníctve, príp. daňových predpisov, dodávateľ je povinný odberateľa upozorniť na ich odstránenie. Ak tak odberateľ neurobí, dodávateľ nezodpovedá za prípadný vznik škody.
- Dodávateľ je povinný zúčastniť sa pri kontrolách daňových úradov a tiež pri daňových previerkach a auditoch, pokiaľ to odberateľ požaduje.
- Odberateľ je povinný si na vlastné náklady zabezpečiť konzultáciu s právnym poradcom/daňovým poradcom/auditorom, pokiaľ sa ukáže potreba takejto konzultácie.