Zmluvné podmienky

Základné zmluvné podmienky:

Účtovné služby vykonávame na základe riadne uzatvorenej Zmluvy o poskytovaní účtovných služieb podľa §269 ods. 2 Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

I. Predmet zmluvy je definovaný nasledovne:

  1. Dodávateľ zabezpečí vedenie účtovníctva a mzdovej agendy odberateľa v súlade so zákonom o účtovníctve a inými platnými zákonmi a predpismi Slovenskej republiky. Pri určení spôsobu vedenia účtovníctva dodávateľ nie je viazaný pokynmi odberateľa a pri svojej práci postupuje samostatne.
  2. Vedenie účtovníctva bude pozostávať najmä z nasledujúcich činností: 
  1. zatriedenie, kontrola a spracovanie účtovných dokladov (prijaté a vystavené faktúry, interné doklady, pokladničné doklady, bankové výpisy, cestovné príkazy a pod.);
  2. spracovanie účtovníctva v súlade so Zákonom č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (účtovný denník a hlavná kniha);
  3. saldokonto záväzkov a pohľadávok;
  4. vzájomné započítanie záväzkov a pohľadávok;
  5. kontrola a zaúčtovanie cestovných príkazov; 
  6. vedenie mzdovej agendy – výpočet miezd, účtovanie miezd, vypracovanie mesačných výkazov a zabezpečenie fyzickej aj elektronickej komunikácie s poisťovňami
  7. mesačné/štvrťročné/polročné účtovné zostavy, ako napr. účtovný denník, hlavná kniha, prehľad nákladov a výnosov, evidencia záväzkov a pohľadávok (podľa potrieb a požiadaviek odberateľa),
  8. vypracovanie daňového priznania podľa §78 Zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov za spoločnosť ako celok;
  9. vypracovanie kontrolného výkazu podľa §78a Zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov za spoločnosť ako celok;
  10. vypracovanie súhrnného výkazu podľa §80 Zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov za spoločnosť ako celok;
  11. evidencia majetku, odpisov, zúčtovanie odpisov, evidencia vyradeného majetku;
  12. príprava podkladov k inventarizácii majetku a záväzkov;
  13. vypracovanie ročnej účtovnej závierky, resp. priebežnej alebo mimoriadnej účtovnej závierky (len v prípade požiadania odberateľa) v predpísanej forme;
  14. vypracovanie a podanie (po schválení odberateľom) daňového priznania na daň z príjmu podľa zákona 595/2003 Z.z. o dani z príjmov 
  15. Predmetom činnosti dodávateľa nie sú nasledujúce činnosti, ktoré si odberateľ zabezpečí na vlastné náklady:
    1. styk s bankou
    2. vedenie skladovej evidencie;
    3. vedenie evidencie prevádzky motorových vozidiel;
    4. vypracovanie obchodných zmlúv;
    5. právne poradenstvo;
    6. daňové poradenstvo;
    7. audit. 

II. Doba platnosti, miesto plnenia a výpovedná lehota

  1. Účtovné služby podľa tejto zmluvy budú poskytované od …………………  na dobu neurčitú.
  2. Dodávateľ bude plniť predmet tejto zmluvy v súlade s požiadavkou odberateľa špecifikovanou v Prílohe č. 1 – Dotazník rozsahu a periodicity výkonu účtovných služieb. Túto činnosť bude dodávateľ vykonávať vo svojom sídle definovanom v záhlaví Zmluvy. 
  3. Zmluvný vzťah založený touto zmluvou možno zrušiť dohodou zmluvných strán, výpoveďou alebo z iných zákonom stanovených dôvodov. Výpovedná lehota je 1 mesačná a začína plynúť od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede. Počas výpovednej lehoty dodávateľ riadne plní predmet zmluvy podľa čl. I tejto zmluvy a po uzavretí príslušného mesiaca odovzdá agendu. Podmienkou pre vydanie agendy sú uhradené všetky pohľadávky dodávateľa plynúce z tejto zmluvy. 
  4. Dodávateľ je oprávnený vypovedať zmluvu okamžite, ak odberateľ neposkytuje súčinnosť podľa bodu 1 čl. IV tejto zmluvy alebo viac ako jeden mesiac mešká s platením faktúry za poskytované služby. 
  5. Odberateľ je oprávnený vypovedať zmluvu okamžite, ak dodávateľ hrubo porušuje alebo zanedbáva svoje povinnosti podľa tejto zmluvy. 

III. Cena poskytovaných služieb

  1. Cena poskytovaných služieb je účtovaná podľa cenníka dodávateľa platného v čase dodania služby. Cenník účtovných služieb je uvedený v prílohe č. 2 a tvorí neoddeliteľnú súčasť zmluvy. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu cien minimálne 1 x za rok a to najme z titulu vývoja medziročnej inflácie, nárastu mzdových nákladov alebo iných technologicko – legislatívnych zmien. 
  2. Cena poskytnutých služieb bude fakturovaná odberateľovi po spracovaní účtovných dokladov a ich riadnom zaúčtovaní. Splatnosť faktúry je 7 dní. Faktúry budú zasielané odberateľovi e-mailom na adresu: …………………………………….

IV. Práva a povinností zmluvných strán

  1. Dodávateľ je povinný poskytovať služby v súlade s príslušnými platnými právnymi predpismi riadne a včas, pričom ich plnenie je podmienené poskytnutím potrebnej súčinnosti zo strany odberateľa, najmä včasným poskytnutím všetkých potrebných podkladov a dokladov (prijaté a vystavené faktúry, pokladničné doklady, bankové výpisy, skladová evidencia, mzdové doklady, evidencia prevádzky motorových vozidiel, cestovné príkazy a pod.) a tiež informácií o spoločnosti (registrácie, obchodné zmluvy, interné smernice a pod.). 
  2. Dodávateľ sa zaväzuje vykonať mesačnú uzávierku do 25.-tého/posl. dňa nasledujúceho mesiaca, za podmienky, že odberateľ doručí účtovnú dokumentáciu za sledované účtovné obdobie (mesiac/štvrťrok, rok) najneskôr do 15. dňa nasledujúceho mesiaca. Potvrdenie o komplétnosti predloženej dokumentácie potvrdí odberateľ podpisom na preberacom protokole v prípade osobného doručenia. Pri doručení poštou alebo elektronický sa má zato, že doručená zásielka je doručená jednorázovo a pri jej doručení je komplétna a úplna. Za komplétnosť a úplnosť účtovnej dokumentácie zodpovedá odberateľ.
  3. Dodávateľ je povinný zaobchádzať s každou obdržanou informáciou ako s dôvernou a zachovávať mlčanlivosť o týchto dôverných informáciách, táto povinnosť trvá aj po ukončení vzájomného zmluvného vzťahu. 
  4. Dodávateľ sa zaväzuje nezaobstarávať si kópie softvéru odberateľa vo vlastníctve odberateľa ani žiadnych dát a dokladov týkajúcich sa odberateľa. 
  5. Dodávateľ zodpovedá za škody spôsobené úmyselným porušením alebo hrubým zanedbaním povinností podľa tejto zmluvy. Náhrada škody sa určuje podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka. 
  6. Dodávateľ nezodpovedá za prípadný vznik škody v dôsledku oneskoreného spracovania dokladov alebo oneskoreného odovzdania priznaní/výkazov, ak odberateľ je v omeškaní s poskytnutím potrebnej súčinnosti podľa bodu 1 tohto článku zmluvy. 
  7. V prípade, že účtovné a iné doklady odberateľa budú vykazovať nedostatky týkajúce sa ich obsahu alebo formy z hľadiska zákona o účtovníctve, príp. daňových predpisov, dodávateľ je povinný odberateľa upozorniť na ich odstránenie. Ak tak odberateľ neurobí, dodávateľ nezodpovedá za prípadný vznik škody. 
  8. Dodávateľ je povinný zúčastniť sa pri kontrolách daňových úradov a tiež pri daňových previerkach a auditoch, pokiaľ to odberateľ požaduje. 
  9. Odberateľ je povinný si na vlastné náklady zabezpečiť konzultáciu s právnym poradcom/daňovým poradcom/auditorom, pokiaľ sa ukáže potreba takejto konzultácie.